Giraffer och smörgåstårta

Hej på er!!
 
Idag har vi fått en massa gjort,energi till tusen:)Städat,handlat,busat och gjort smörgåstårta.Imorgon kommer min syster och hennes familj hit.Hon har fyllt år och vi har inte hunnit fira det.Så imorgon tänkte jag passa på.Paket och tårta måste hon ju få.Killarna och dom stora barnen ska iväg och titta på Speedway(vi bor typ jämte banan)Vi tjejer stannar hemma med dom små och tar igen lite tid.
 
Pappa T kom hem med en kompis till Nelly.Giraffi heter han och följer med överallt.Klart han måste sova inne mamma:)
 
Smörgåstårtan till oss vuxna.Imorgon ska jag göra en till mera barnvänlig.Visst blir dom godare om man gör dom dagen innan!!?
 
 
 
Smörgåstårta

Till denna använde jag 3×4 formfranskaskivor per lager och det blev 4 lager bröd. Tårtan är täckt med en blandning av vispad grädde + majonnäs+ mjukost (=gräddröra) I är 3 lager fyllningar och i dessa hade jag:

1) Leverpastej vispad med en skvätt grädde + bostongurka

2) Hackat kokt ägg + majonnäs + lite gräddröra

3 Mimosasallad + hackad skinka

På den hade jag,som ni ser mycket av allt:)

Sallad,köttbullar,gurka,tomat,citron,vindruvor,räkor,stenbitsrom,dill,ägg,skinka,ostrullar.

 

Svårt att låta bli att ta en tugga bara;)Tur att vi har laddat kvällen med kräftor.Första för iår,nam nam.

 

Kram

Kommentera här: