Yankee candle

Igår blev det en dag med lite shopping.Likt en galen människa sprang jag runt med glittrande ögon och tittade på alla fina juldekorationer.Jag vet att det är tidigt,men visst blir man sugen på att pynta.
 
Sköljmedel är som en drog för mig,det överdoseras flitigt här hemma.Älskar doften av nytvättat.När jag nu sprang på Yankee candle ljus i mängder,så var valet inte svårt av alla dofter.Det luktar verkligen helt underbart fräscht.Lite lyx i vardagen får man unna sig.
 
På ikea hittade jag en del julpynt och annat smått&gott.Fast det visar jag när det är pyntdax.Pallen Mammut är perfekt för lilla Nelly vid soffbordet så den och en ny vit Hampen fick följa med hem.Brukar byta ut mattan en gång om året.Vill man ha en vit matta så vill man:)
 
Vi har fått två nya familjemedlemmar i huset.Nelly har en i sitt rum,och Nora har en i sitt rum.Det är två st kampfiskar,som dom har valt ut själva.Innan någon tänker djurplågare,så måste jag berätta om dom.Skålarna dom säljer till just kampfiskar är små och fyrkantiga.Just för att dom lever i små vattenpölar och inte behöver mera utrymme.Dom går inte att ha ihop,då dom dödar varandra.Dom behöver inga levande växter eller syretabletter,dom simmar upp till ytan för att få luft.Skålarna jag köpt är större än dom i djuraffären som dom säljer till fiskarna.Så jag tror nog att dom har det bra.
 
Ikväll går jag på nattvecka,jag hade ledigt första natten.Passade även på att ta ledigt sista natten,då det är höstlov för Nora.Vi ska pyssla och fixa lite,för på Fredag ska vi ha lite Halloween fest.Det ser vi alla fram emot mycket.Nu ska jag börja med maten,sen blir det innedag med pyssel.Det passar ju bra,för ute är det full storm.
 
Hoppas ni får en bra start på veckan.
 
Kram
 
 
1 Jessika:

skriven

Ja, det låter ljuvligt, med sköljmedelsdoft i huset. Mmmm! Vilka skojiga fiskar, dekorativa också! Så snygg vardagsrumsbild, som vanligt!
Ha det fint, kram

Svar: Du är för go snälla du =)
Anna

2 alexandra:

skriven

Har faktiskt aldrig testat yankees ljus nångång.Men nu har man fått lite dille på doftljus och de man testar så håller inte doften sålänge och inte efter att mantänder ljusen igen.Håller med Jessika,fin fina vardagsrumsbilder.Du får också ha en fin start på veckan,kram.

Svar: Tycker du ska testa ljuset.När man inte har det tänt så ska locket vara på för att bevara doften.Jag hade det tänt bara en en liten stund igår och det luktade ljuvligt.Det är lite dyrt kan jag tycka,men det håller länge.70 brinntimmar.
Anna

Kommentera här: