Mysdressar och Chablis

                                                                         Hej
 

Va kul att många vill följa med på våran renovering.Idag har vi haft en rörmokare här som har kapat av ett rör som stack rakt upp.Sen åkte T iväg och hämtade en massa gips och spånskivor som vi kommer att behöva.Dom ligger just nu i vardagsrummet....jaja någonstans måste dom ju vara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår hade jag och tjejerna Fredagsmys en vanlig Torsdag.Jag kände att vi behövde lyxa till det lite.Först såg vi barnens två filmer,sen när dom hade somnat så tittade jag på min.The Impossible,en film som handlar om Tsunamin.
 
 
 
 

The Impossible

Drama 1 timme 54 minuter

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen.

The Impossible är baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004. Den visar hur familjen kämpar för sitt liv, men också hur främlingar hjälpte och stöttade varandra för att överleva tillsammans.

 
 
 
Filmen kunde ha gjorts mycket bättre enligt min mening.Men det hindrade inte tårarna från att rinna under nästan hela fimlen.Helt klart sevärd!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nelly och jag tog en liten shoppingtur på stan idag.Det rosa slöjdiademet och glitterskorna valde Nelly ut själv.Myspys byxorna och tröjan valde jag ut.Ser ni hennes söta lilla pose hon har börjat med ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade en heldress till mig oxå på HM.Jag som älskar att gå runt och skrota i mina mysdressar.
 
 
 
 
 
Annars har det inte hänt så mycket spännande idag.Jo jag har städat,tro mig det behövdes.Allt damm bara flyger runt och värre lär det ju bli när vi ska börja gipsa väggarna.Nu ska jag in i duschen och tvätta ur lite slingmedel,himmel vilken utväxt jag hade nu.Sen hoppa i den nya dressen kolla på Fångarna på fortet,öppna en flaska Chablis och mumsa på kräftor.Hängde ni med!!!Det börjar om 10min,så nu är det brått.
 
 
 
 
 
Önskar er en fin Fredag/Kram.
 
1 Emma:

skriven

Ja allt detta damm som flyger runt och kryper in i minsta lilla vrå, men som ordspråket, vill man ha fint;) Kommer bli så snygg er hall! Älskar oxå att skrota runt i mysdress, fast jag e så kär i mina pyjamasbyxor så dom går jag ofta i;) Har också sett filmen och man grät ju en del! Hoppas er helg har vart toppen, kram emma

2 Jessika:

skriven

Så spännande med ny hall, den ska ju vara första intrycket :) Mysdressar är bäst, det första jag gör efter arbetsdagens slut är skala av mig sminket och trä på mig nåt skönt :)
Ha det finast, kram

Kommentera här: