Som det ser ut nu..

                                                                      Hej
 
 

Hoppas allt är bra med er.Här hemma är vi nu på dag 3 av våran hallrenovering.Det går framåt,men nu så väntar vi på att en rörmokare ska höra av sig.T trodde att våran klädkammare en gång har varit en toalett.Och visst fick han rätt.När vi rev bort golvet,så hittade vi en krok som det stod Gäster på.Det är så självklart nu att visst så måste dom ha haft en toalett här nere innan huset byggdes ut med våran nuvarande toalett.Huset var en gång i tiden ett tvåfamiljshus.Nellys rum var köket på övervåningen.Åhh va jag skulle vilja se gammla bilder på hur det såg ut då.Hur huset såg ut utifrån har vi kort på.Och man kan knappt tro att det är samma hus :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Toaletten som nu har varit en klädkammare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Panelen är borta och här var jag i full gång att slita bort gammal tapet.Man ser inte det så tydligt men från dörrkarmen in till vardagsrummet är huset utbyggt.Och precis där är det som en "knöl" i golvet.Ojämt de lux med andra ord.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nelly höll mig sällskap och fick rita på väggarna hur mycket hon ville :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så här ser det ut idag.Rummet känns redan så mycket större och luftigare.Har ni tänkt på hur mycket en panel faktiskt förminskar ett rum.Tänkte på det när vi rev bort den.Och nu när kammaren är borta så blev det verkligen skillnad.Vi har lagt för lite brädor och kartong på golvet här för det är ett hål ner till grunden där nu.Det lilla röret som sticker upp i hörnet är det som vi ska be en rörmokare att ta bort och plugga igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu kan man från trappen se in i vardagsrummet.Gud va plats den stora garderoben har tagit.
 
 
 
 
 
Jag brukar alltid ha en klar syn innan precis hur jag vill ha det med inredning och allt.Men denna gången har jag kört fast lite.Ska jag kanske smäcka upp en betongvägg (som i vardagsrummet) så att rummen hänger mera samman.Eller satsa på helt vita väggar med lite annat på.Som förvaring får det nog bli Bestå,samma bänk som jag redan har som sittbänk i hallen.Fast två st på varandra längs väggen.Det är mycket att tänka på nu ;)
 
 
 
 
Ha en fin dag/Kram.
 
1 Liw - FINA LYAN:

skriven

oh vad spännande, ska bli kul att se vad du bestämmer dig för =)

2 Jessica:

skriven

Jag är på jakt efter ett soffbord liknande ert. Vart är det ifrån?

Svar: Vårat är köpt på EM,men Ilva har likadana.Du kan hitta dom på nätet :)
Anna

3 Johanna:

skriven

Åh, vad spännande att få följa detta, ska bli kul att se hur det blir :)

Kommentera här: