Kosläpp

 
 
 
                                                                     Hej
 
 
 
 
 
 

Igen får jag väl säga,två inlägg på en dag.Inte illa för att vara mig.Idag har vi som sagt varit ute på landet och kollat på kosläpp.Något som faktiskt drar mängder med besökare mestadels småbarnsfamiljer som vi.Och jag förstår varför,det är tredje gången som vi åker och det är verkligen härligt att se när alla kossorna släpps ut på grönbete efter att ha varit inlåsta så länge.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Full fart var det på kossorna som sparkade och råmade av lycka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och stångades :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amen hur söt får man vara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3 dar gammla kalvar.Som ni ser så är det inte bara kor man får se utan en massa djur på bondgården,korvgrillning,tipspromenad brandbilar mm.Sen kan man även passa på att köpa närproducerat kött från gården vilket är hur bra som helst.Då vet man att djuren har haft det bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nelly blev lite rädd när det var våran tur,men sen gick det hur bra som helst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Det fanns små små söta kattungar man fick gosa med.Hade vi inte haft Smilla hemma så hade nog en slunkit ner i väskan :O
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och söta små kaniner,som åter igen drog igång tjatet - Mamma kan jag få en kanin?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dax för hemfärd,fast jag hade kunnat stanna längre.Nästa gång är det jag som packar med en picknick korg och filt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åt aldrig korv när vi var där,kön var liiite väl lång så det blev att tända grillen hemma istället.
 
 
 
 
Vilken skön Söndag!!Vi har varit ute hela dagen lång och när vi kom hem så kom Nellys kompis över så dom har lekt på trädgården fram tills för en stund sen.Nelly har precis badat och jag duschat så nu gör vi kväll och köper hem lite Söndagspizza och myser.Ikväll är det en Beckfilm som jag tänkt jag ska hinna se.Gud så längesedan det var som jag såg en Beckfilm.
 
 
 
 
 
 
Ha en fin dag/kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: