Kycklinggryta med Dijonsenap

Hej hopp!
Torsdag och jag har precis städat hela huset, en helt vanlig Torsdag med andra ord. Har ju helt glömt bort att visa er min nya tavla från Artilleriet. Imorgon väntas en mattleverans från Ellos, kan bli riktigt bra det här.
 
 
 
Som många andra har jag lagt på mig lite extra semesterkilon som nu ska väck. Är inne på 3e dagen nu utan en massa kolhydrater. Jag är inte helt stenhård som många andra men ganska. Byter ut pasta,ris potatis och bröd mm mot lite annat gottigt. Testade denna kycklinggryta igår som blev jättegod, ja alla utan Nelly tyckte det vilket var lite konstigt då hon älskar Dijonsenapssås.
 
 
 

Du behöver:

Kycklingfilé
Bacon
Grädde
Creme freiche
Salt & peppar
Dijonsenap
Soja
  Champinjoner
Röd paprikaPersilija

Tillagning:

Börja med att skära kycklingfilen i skivor. Stek och krydda med lite salt peppar och grillkrydda. När dom har fått färg kan du tillsätta bacon. Medans det steker, skär paprik och champinjoner. Tillsätt paprikan & champinjoner. Stek tills dom blir mjuka. Tillsätt därefter 3 dl grädde, en creme freiche, 2 tsk dijonsenap och smaksätt med persilija, salt & peppar. Smidigt och gott!!

 

Nu bär det av till skolan och hämta Nelly, tar typ 5min att gå, så skönt att ha hennes skola så nära. Fast jag har fotfarande inte helt vant mig vid att hon är borta så länge på dagarna. Men hon trivs och det är ju huvudsaken ♥

 

Ha en fin dag/Kram

 

 
 
 

Kommentera här: