Marängspöken

Hej hej
Här hemma fortsätter jag på min frivecka med att fixa och dona inför Nellys Halloweenkalas på Fredag. Hennes fröken på skolan hade fått reda på att Nelly ska ha kalas. Hon viskade att det redan har märkts en stor skillnad på henne och att hon leker mer och tar för sig nu. Min lilla pluttis som annars är så blyg börjar äntligen öppna sig mer. Ett kalas senare i sin nya klass ska nog göra susen.
 
 
Marängspöken
Ingredienser:
  • 3 äggvitor
  • 1 krm ättika eller pressad citron
  • 2 dl socker
  • 50 g mörk choklad
  1. Sätt ugnen på 100 grader.
  2. Vispa äggvitorna till hårt skum. Droppa i ättika/citron under vispningen. Tillsätt socker under fortsatt vispning. Det ska bokstavligt talat gå att vända upp och ner på skålen utan att något rinner ur när du är klar.
  3. Skeda ner smeten i en spritspåse. Spritsa ut små marängspöken på form täckt av bakplåtspapper.
  4. Baka i ugn i cirka 60 minuter.
  5. Låt marängerna svalna. Smält chokladen, doppa en grillpinne eller tandpetare i chokladen och sätt dit ögon på spökena.
Jag testade ett annat recept förra året som det bara blev pannkaka av. Men med detta receptet gick det som en dans.
 
 
Gottepåsarna som blir själva skatten på Spökjakten som vi ska ha är gjorda av vovvens påsar, papper med klister på baksidan och lite band.
 
Nu ligger jag i sängen igen och myser med ett glas rött. Ska strax dra igång min serier på datorn. Tycker jag kan unna mig det efter en lååång dag. Har bla varit på möte med mitt fack då ett storvarsel på jobbet är på gång. Ett jobb som både T och jag jobbar på..150 st i lilla Vetlanda blir drabbade.
Vi håller tummarna nu va och hoppas på det bästa, mer kan man inte göra.
 
Kram Anna
 
 
1 Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta:

skriven

så söta

2 Bunny Therése:

skriven

Vilka söta! :D

3 Dixi Wonderland:

skriven

Så himla gulligt verkligen :D

4 Emiza:

skriven

söta

Kommentera här: