Påskpyssel

Hej, hoppas allt är bra med er.
Igår kliade det i fingrarna och lite Påskpynt åkte fram. Ska visa er sen, men här är några ägg som jag målade igår med tjejerna. Mysigt att sitta och pyssla lite.
Idag skiner solen och det är varmt och skönt ute. Struntar fullständigt i att det är Torsdag och städdag. Nä istället håller jag att förbereda grillen för fullt. Det ska bli kallare igen till helgen så det gäller att passa på!
 
Kram Anna (grillmästaren)...
1 Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom:

skriven

kul med påskpyssel

2 Veronica Wallgren:

skriven

Så söta!

3 Susanne:

skriven

Så himla fina ägg.

4 Gülay:

skriven

Herregud även eran påskägg är svart vita, godispåsarna osv. Jag är bara nyfiken sen hur många år tillbaks är det bara svart vitt o lite grått som gäller? Är dina kläder också i dessa färger? Saknar du inte färg runt om kring dig ibland? Nelly är ju ett barn hur lyckas du styra att hon också väljer svart vit? Tex. Att hon väljer bort att färga äggen i alla härliga påskens färger? Det blev många frågor. Men det är inget int menat jag är bara nyfiken. Trevlig helg

Svar: Hej, jag förstår att du undrar. För några år sedan hade jag olika färger i varje rum. Ett blått, ett gult osv. Sen blev det en kaffe latte period. Allt var i neutrala beiga toner. Vet inte riktigt när jag blev trött på det och föll för den vita trenden. För det är en trend och kommer säkert gå över till nått annat snart. Mina kläder är rätt färglösa måste jag säga, har alltid gillat svarta och vita plagg. Nelly har en egen vilja, och väljer sina egna kläder, på gott och ont. Jag tvingar henne aldrig till nått. Men hon påverkas säkert, då hon själv valt svart/vitt och lite rosa till sitt rum. Fast just nu har hon illgrönt Påskris på sitt rum :) Trevlig helg/kram
Anna

5 Jannice:

skriven

Jag är likadan vad gäller färg hemma, vi har svart vitt överallt med inslag av grått, jag är inte mycket för färg och upplever färglada rum som stressande och röriga. De e väl som me allt annat, smaken e som baken 😊 Tycker i alla fall att dit hus e jättefint! Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentera här: