Ikea Svärtan

 

Ikea Svärtan – tjuvkika på den nya tillfälliga höstkollektionen

Svärtan är det nya svarta. I höst släpper Ikea ett nytt designsamarbete mellan den svenske formgivaren Martin Bergström – och indiska modestudenter.

 

 Inspirationen till den nya tillfälliga kollektionen Svärtan kommer från Indiens urbana miljöer.  Det är den svenska formgivaren Martin Bergström som tillsammans med Ikea har tagit fram serien, och till sin hjälp har de också indiska modestudenter.
 
 
Svärtan når Ikea den 9 September.
Så vad tycker ni? Personligen så tror jag att detta kommer bli en riktig storsäljare. Kanske inte så färgglatt om nu inspirationen är tagen från Indien. Men han säger också att han har tagit fram en annan sida av Indien med poetiska, abstrakta mönster och en svart, vit och grå färgskala.
Ska bli spännande att se live när den kommer till butik.
 
Hur har ni det annars då? Denna veckan har varit helt galen tycker jag. Fullt upp prick hela tiden både hemma och på jobbet. Sen har jag även lyckats klämma in några möten innan arbetstid bla ett Styrelsemöte med facket. Jag har inte suttit med där så jättelänge, men jag älskar det och tycker det är ett intressant och väldigt viktigt arbete som vi gör.
 
Men nu är det bara att bita ihop, jag har ett kortpass och ett låångpass på Lördag (12 Timmar) kvar att arbeta. Sen är jag ledig hela nästa vecka.
 
Ha en fin dag/Kram

Kommentera här: