Borett

 
                   
                                                                     Hej!

Hos Borett kan man hitta en massa fina saker.Här är några av mina favoriter,blev väldigt sugen på någon av bilderna till hallen.Jag tycker att båda skulle passa in där,får fundera lite.Och ljusen så snygga!
 
 
 
Vet ni det är lite pinsamt,men jag har faktiskt bara gjort köttbullar en gång tidigare.Det är lite av Ts paradrätt,det är alltid han som gör köttbullarna här hemma.Men igår så gav jag mig på det ,tycker faktiskt att dom blev riktigt smarriga.Jag använde grädde istället för mjölk.Mumsigt.
 
 
 
I moset hade jag i lite persilja,oxå det var gott.Tror jag gör detta till min paradrätt nu ;)
 

Ingredienser

  • 500 g köttfärs
  • 12 dl ströbröd
  • 1 dl Arla Köket® matlagningsgrädde
  • 2 msk finhackad lök
  • 1 st ägg
  • 1 tsk salt
  • 1 krm svartpeppar
  • 2 msk Arla® Smör-&rapsolja

Gör så här:

Blanda ströbröd och grädde. Låt svälla 10 min. Lägg i färs, lök, ägg, salt och peppar. Rör till en jämn smet. Forma färsen till jämna bullar. Stek dem i smör-&rapsolja på medelvärme 3-5 min.

Lägger ut receptet men många gör nog köttbullar på ungefär samma sätt.
 
Ha en fin dag/Kram
 
 
 
1 Marit:

skriven

Vad mycket fint det fanns hos Borett, har aldrig tidigare varit in på deras sida. Kanske att man klickar hem lite, är ju så lätt att man gör det :)

Kommentera här: