Ernst och hallonsmoothie

                                                                     Hej

Idag när jag vaknade upptäckte jag till min stora glädje att det inte regnade och var grått ute.Jag och barnen gav oss ut och hoppades att få se lite små ankungar (vet inte men tror att jag hört att dom har kommit nu).Tyvärr så fanns det inte ens en liten anka i dammen,bara stora gapiga fiskmåsar.Vi gick vidare till lekparken istället,för bus och lite fika :)
 
 
 
 
 
Nelly i sin nya fina tunika från Lindex,som hon minsann själv har valt ut.Det börjar bli noga det där med vad hon vill ha på sig nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina båda ♥
 
 
 
 
 
 
 
En riktig klassiker,den och sockerdricka ger mig en massa minnen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter lekparken så cyklade vi hem och grillade lite.Mammsen kom på besök och blev bjuden på mat.Sen var det bara att ladda med mera fika framför allas vår Ernst.Nelly har blivit heltokig i smoothies här hemma,så det blev kladdkaka med vispgrädde och hallonsmoothie.Vet inte hur ni brukar göra era smoothies,men jag har alltid i lite kall vaniljglass i mina.
 
 
 
Hallonsmoothie
 
Frysta hallon
Jordgubb & smultron yoghurt
Lite vaniljglass
 
 
Snabbt och enkelt,men framför allt så gottigt!!
 
 
 
T håller på och lägger Nelly (i sin egna säng).Hon sov där för första gången inatt,så nu håller vi tummarna att hon sover där inatt med.Men gudens vad jag saknade min skrutt,det är nog vi som saknar henne mera än vad hon saknar oss.Nu ska Nora och jag ska se en film,så jag ska skutta in till köket och poppa popcorn.Vad är film utan salta popcorn ;)
 
 
Ha en fin kväll
 
 
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentera här: