Kräftsoppa

                                                    
                                                              Hej!
 

Sitter mätt och belåten och slöar en stund.Idag när Nelly och jag var och handlade så kikade vi in en snabbis på Lindex.Det slutade med att en väldigt nöjd liten tjej fick välja ut två valfria plagg.Jag säger bara glitter och tyll.
 
 
Nöjd och belåten ville hon gå ner till kusinen och visa upp sina nya klänningar.Vi bor bara ett hus ifrån Ts bror.Så vi var där och blev bjudna på kaffe och hälsade på deras nya familjemedlem Nova.
 
 
 
 
Så otoligt fin och busig.
 
 
Till middag gjorde jag en riktigt god soppa.Nellys och min favorit.Den måste ni testa!!
 
 
Kräftsoppa
 

1 burk kräftstjärtar
1 burk kavli kräftost,den stora
2 morötter
2dl creme fraiche
2st fiskbuljong
2msk mjöl
cajennepeppar svartpeppar och dill
 
Fräs strimlade morötter i lite olja.Strö över 2msk mjöl rör om och tillsätt 1 liter vatten.Häll i fiskbuljonen creme fraichen och kräftosten.Puttra i 5min och smaksätt med cajennepepparn svartpepparn och dillen.Häll sist i kräftstjärtarna och servera med vitlöksbröd.
 
 
 
 
Soppan är riktigt krämig och god.Jag brukar göra den ganska stark med cajennepepparn,så gott.
 
 
Önskar er en fin dag
 
Kram
 
 
 
1 Ellen:

skriven

Hej!

Vill bara säga att jag tycker du har så fin blogg å hem! Brukar läsa och få lite inspiration då jag gillar din inredning med det svarta och vita och att det är så stilrent! Men sen du ändrade bloggen blir det ett fel då jag går in på bloggen och sedan trycker på "Till bloggens startsida" för att t.ex. läsa ett gammalt inlägg då försvinner länkarna till vänster. Tänkte att det kan vara bra för dig att veta :)
Superfin blogg & härlig inspiration annars, ha en härlig onsdag!
/Ellen

Svar: Hej!
Vad kul att du tycker om det och läser bloggen.
Jag har testat att göra som du säger,men när jag gör det så funkar det.Kan det vara problem med uppdateringen.Testa att trycka på f5 knappen när du kommer till bloggens startsida och se om det uppdaterar.

Kram på dig!
Anna

2 Carro:

skriven

Hej! Fina klänningar till Nelly. Ella har den med rosa tyll. Ella berättade att Nelly hade haft på sig den svarta klänningen på dagis. Självklart vill Ella ha en sådan med! Det ska börjas i tid : )

Svar: Ja,det ska det.Nelly berättade att Ella oxå hade den rosa :)
Anna

Kommentera här: