Pasta med lax & kräftor

 
Inte världens finaste kort kanske. Men igår testade jag ett väldans smidigt nytt recept som blev gott. Det är tillochmed gröna ärtor med som jag inte gillar annars.
 
 

Det här behöver du till 4 personer:
pasta ( fyra portioner)
4 portionsbitar lax
1 purjolök
2 1/2 dl vatten
2 1/2 dl grädde
2 1/2 dl creme fraiche
1 fiskbuljongtärning
2 1/2 dl ångade / kokta gröna ärtor
1 burk ( cirka 170 gram skalade) kräftor
salt & citronpeppar & lite cayennepeppar

Gör så här:
Börja med att häll upp vatten och koka upp med salt – pastan ska sedan kokas al dente. Hacka purjolöken och fräs den mjuk i olivolja eller smör. Mät upp vatten, grädde & crème fraîche ner i kastrullen. Tärna laxen till 2 * 2 cm tjocka bitar och vänd ner i  den sjudande såsen. Lägg i fiskbuljongen.Låt sjuda i 6-8 minuter och smaka sedan av med kryddorna. Häll bort vattnet från pastan, och vänd ner den med laxen  och likaså med de gröna ärterna. Vänd till sist ner kräftorna ( de ska inte koka utan bara bli varma) ta bort från plattan och servera.
Gärna med en citronklyfta pressad över och lite dill.

 

Igår var jag på en Remiss hos öron, näsa, hals. Jag fick en tid i November för att operera bort mina Tonsiller. Bye bye halsfluss, och det känns ju skönt. Det är bara det att jag är livrädd för själva operationen. Har ni någon erfarenhet av detta så hör gärna av er. Har hört så många skräckexempel så jag skakar.

 

Ha en fin dag, Kram

1 jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom:

skriven

mumms

2 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Ser supergott ut

Kommentera här: