Bubbleroom och Salsa

Hejsan, hoppas ni har det bra?
Våran semester har inte börjat bra, därmed frånvaron här på bloggen. Hela familjen har insjuknat och vi hostar oss igenom varenda natt. Idag fick jag nog och ringde sjukhuset, så nu är det Cocillana som gäller.
Vad gör man då när det spöregnar varje dag och man är sjuk..
Jo man shoppar på nätet. Idag var jag och hämtade ut ett paket från Bubbleroom. Lite svårt att se kanske, men alla toppar och klänningen är ärmlösa. Fick även ett gratis paket från Glossybox med lite smått & gott.
 
 
Lite grilbilder från så när vi hade fint väder.
 
 
Gjorde en väldigt god men stark Salsa som oxå passar bra till Tacos.
 
 
  • 1 grillad paprika eller 1 burk, ca 200 g, hackad
  • 0.5 kruka basilika, hackad
  • 2 tomater, fintärnade
  • 1 röd chili, finhackad
  • 2 schalottenlökar, finhackade
  • flytande honung
  • salt
 

Gör så här

  1. Blanda alla ingredienser. Smaka av med honung och salt.

Servering

Servera till grillat eller på tacobuffén.
 
Mums.
 
Just nu när man är sjuk är det enda jag önskar är att vi alla ska bli friska. ( ursäkta allt gnäll)
Sen struntar jag i om det nu ska bli en sån där regnsommar igen, är man bara frisk så har man det kul ändå. Jag får njuta av alla andras fina instagrambilder där det visar sol och värme så länge och hoppas att det vänder. 
Det är visst uppåt i landet man ska.
 
Ha en fin kväll / Kram
1 a n n i k a:

skriven

Gott!

2 Emma -Merakibeauty.se:

skriven

men mummss!

Kommentera här: