Jul i vårt hus och renovering

Hejsan
 
Känner mig som världens sämsta bloggerska just nu. Men ibland räcker tiden inte till. Förra Fredagen drogs renoveringen av vårt badrum här nere igång. Och igår beställde vi hem alla nya saker till det.
Jisses vad mycket det är att tänka på!! Saker som golvbrunn tog evigheter att hitta...
Vi har flyttat upp tvättmaskinen och torktumlaren till toaletten uppe. Sååå mycket bättre att slippa springa upp och ner med tvätten. Här nere blir det mera plats så ett badkar kommer få flytta in. Yehhj jag älskar att bada ♥
 
 
Så här ser det ut just nu. Sliter mitt hår att jag inte fotade INNAN bilder. Men tänk er en rosa bakelser med vindruvor på väggarna. Tillochmed taket var rosa, hua.
 
 
Det är inte så lätt att planera ett litet badrum, men jag tror vi planerat det så rätt det går. Duschen kunde vi tex inte byta plats på. Eller kunde och kunde, men väggen där är bärande, så det blir en inbyggd dusch som vi hade innan fast med glasdörr.
 
 
 
Vet inte riktigt vad vår söte snickare tyckte igår när jag drog igång och julpyntade.
Men jag är ledig i veckan och kunde bara inte hejda mig.
I två av fönstrena här nere har Stella Polaris julstjärna från By Rydens flyttat in.
 
 
Söta små granar från Ohh design samsas med Ernst och Cooee.
 
 
 
Älskar det puderrosa som jag hade innan. Men nu till Jul så får det lämna plats till det vita.
 
 
Blev så glad när jag knep den sista ljusstaken i en affär i stan. Ljuset är Tine K och från den 1a December så börjar vi kryssa för fram till Jul.
 
 
 
Idag går jag all in och ska laga Julmat till kvällen. Och självklart så serveras det iskall Must till, bästa.
 
Önskar er en fin dag/Kram
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Va e de för fin ljusstake? 😊

Svar: Hejsan vet inte riktigt vilken av dom du menar. Om det är den på soffbordet så glömde jag kolla vad det var för märke tyvärr.
Anna

Kommentera här: